• platforma interactiva servicii publice asista v1.4.7

FORMULARE SI DOCUMENTE UTILE

STARE CIVILA - ACTE NECESARE SCHIMBARE NUME PE CALE ADMINISTRATIVA
Cererea de schimbare a numelui se depune la primăria unităţii administrativ - teritoriale de la domiciliul solicitantului, în nume propriu ori prin împuternicit cu procură specială, sau prin împuternicire avocaţială
FormularObservatii
CERERE SCHIMBARE NUME PE CALE ADMINISTRATIVAse face personal de solicitant, în scris
02. Certificatele de stare civilã ale persoanei care solicita schimbarea numeluiîn original şi în copie
03. Un exemplar al Monitorului Oficial al României, Partea a III-a, în care a fost publicat extrasul din cererea de schimbare a numelui, exemplar de la publicarea cãruia sa nu fi trecut mai mult de un an
04. Consimţãmântul celuilalt soţ, în cazul schimbãrii numelui de familie comun purtat în timpul cãsãtorieiîn original
05. Autorizarea instanţei de tutelă în lipsa consimţământului prevăzut la punctul 4 de mai sus
06. Declaraţia celuilalt părinte, din care să rezulte că este de acord cu schimbarea numelui de familie al minoruluiîn original
07. Cazierul judiciar al solicitantuluiîn original
08. Cazierul fiscal al solicitantuluiîn original
09. Orice alte acte pe care solicitantul le considera necesare pentru motivarea cererii sale
STARE CIVILA - DIVORT PE CALE ADMINISTRATIVA
DIVORȚ PE CALE ADMINISTRATIVĂ
FormularObservatii
01. Act de identitate (CI/ BI) ambii partenerioriginal si copie
CERERE DE DIVORT PE CALE ADMINISTRATIVAoriginal
03. Certificatele de naştere ambii partenerioriginal si copie
04. Certificatul de casatorieoriginal si copie
05. Declaratie din partea ambilor soti dupa termenul de 30 zile ca nu s-au razgandit in privinta divortuluioriginal
06. Declaraţie pe propria răspundere in cazul in care ultima locuinţă comună declarată nu este aceeaşi cu domiciliul soţilororiginal
STARE CIVILĂ - DUPLICAT CERTIFICAT
ELIBERARE DUPLICAT CERTIFICAT DE NAȘTERE/CĂSĂTORIE/DECES
FormularObservatii
01.Act identitate titular sau persoana împuternicităPentru cetăţenii români cu domiciliul în România: • buletinul / cartea de identitate / cartea de identitate provizorie. 2. Pentru cetăţenii români cu domiciliul în străinătate: • paşaportul turistic în care să fie menţionat domiciliul în străinătate sau titlu de călătorie. 3. Pentru cetăţenii străini: • paşaportul turistic (cu viză română – dacă este cazul). • actul de identitate cu care a intrat în România (pentru cetăţenii membri ai U.E.) Notă: persoanele cu domiciliul sau reşedinţa în străinătate, care au acte de stare civilă înregistrate la Iaşi, pot solicita procurarea certificatelor astfel: • personal; • pe cale diplomatică(la Consulatul României din ţara în care trăiesc); • prin împuternicit, cu procură specială. Certificatul de stare civilă se poate elibera şi altei persoane împuternicite (de titular) – prin procură specială*
02. Cerere tip
03. Taxă eliberare duplicat certificat
STARE CIVILĂ - RECTIFICAREA ACTELOR
RECTIFICAREA ACTELOR DE STARE CIVILĂ
FormularObservatii
01.cerereCererea de rectificare motivată,a actelor/mențiunilor înscrise pe actele de stare civilă se depune la primăria unității administrativ-teritoriale care are în păstrare actul sau la cea de la domiciliul solicitantului
02. certificate de stare civilă
03.certificatele de naștere/căsătorie ale părinților
04.act de identitate
05.alte acte doveditoare(dispoziții, sentințe judecătorești)
06. taxă rectificare
STARE CIVILĂ - TRANSCRIERE
TRANSCRIERE ACT DE NAȘTERE
FormularObservatii
01.Certificatul de deces original simplu/apostilat/supralegalizat;extras multilingv eliberat de autoritățile din străinătate -
01.Certificatul de naștere original simplu/apostilat/supralegalizat ; extras multilingveliberat de autoritățile din străinătate, în care să fie trecute numele și prenumele copilului, data nașterii, locul nașterii, sexul copilului, datele părinților
02.Traducerea legalizată a certificatului de deces,
02.Traducerea legalizată a certificatului de naștere
03.Actul de identitate al persoanei decedate
03.Certificatul de căsătorie al părinților
04.Certificatele de naștere și actele de identitate ale părinților
04.Certificatul de naștere; Certificatul de căsătorie al persoanei decedate, dacă este cazul
05.Actul de identitate al solicitantului;
05.Declarația părintelui care solicită transcrierea dată în fața ofițerului de stare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură specială, cu privire la domiciliul copilului, în cazul în care părinții acestuia au domicilii diferite;
06. taxă transcriere
06.Declarația părintelui care solicită transcrierea dată în fața ofițerului de stare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură specială, cu privire la faptul că nu mai există un alt act transcris sau reconstituit în registrele de stare civilă române;
07.În cazul în care persoana îndreptățită nu se poate prezenta, împuternicitul trebuie să prezinte: Procură specială autentificată: - făcută la notar public, în țară; - făcută în străinătate - la notar public (apostilată/supralegalizată, după caz, și tradusă prin traducere legalizată în România) sau - la misiunile diplomatice/oficiile consulare de carieră ale României; Act de identitate mandatar - original și copie
08. dovada achitarii taxei de transcriere
STARE CIVILĂ -DECES
Înregistrare deces
FormularObservatii
01. certificatul medical constatator al decesuluiîntocmit pe formular-tip, care trebuie să poarte număr de înregistrare, dată certă, semnătura şi parafa medicului care a făcut constatarea, sigiliul/ştampila unităţii sanitare, în care trebuie consemnată cauza decesului, fără prescurtări, înscrisă cu majuscule
02.actul de identitate al decedatului;original
03.certificatul de naştere şi de căsătorie, după caz;original
04.livretul militar al decedatului
05. actul de identitate al declarantului.
06.documente care să demonstreze legătura de rudenie a declarantului cu persoana decedată, sau documente justificative în cazul celor care nu sunt rude (testament, contract întreţinere, contract de vânzare-cumpărare, clauză de uzufruct viager, procură, etc)
STAREA CIVILĂ -CĂSĂTORIE
înregistrare Căsătorie
FormularObservatii
01.Declarația de căsătoriese face personal de către viitorii soţi în faţa ofiţerului de stare civilă.
02.Acte identitate valabile ale ambilor soţioriginal( cel puțin unul dintre soți trebuie să aibă domiciliul în comuna Epureni, județul Vaslui)Cetățenii români care domiciliază pe teritoriul României nu se pot legitima decât cu carte de identitate, carte de identitate provizorie sau buletin..
03.Certificate de naştere ale viitorilor soţioriginal
04. Certificate medicale prenupţiale eliberate de mediccu menţiunea expresă «se poate căsători»; certificatele prenupţiale trebuie să poarte sigiliul unităţii sanitare, semnătura şi parafa medicului;
05.acte din care să rezulte desfacerea/încetarea căsătoriilor anterioareCertificatul de deces al soţului/soţiei în original a certificatului de căsătorie; • Sentinţa de divorţ definitivă(irevocabilă) în original; • Certificatul de naştere sau de căsătorie, cu menţiunea de desfacere a căsătoriei în original; • Certificatul de divorţ (în cazul divorţului pe cale administrativă) în original.
06. termenDeclaraţia de căsătorie şi documentele necesare se depun, la sediul Serviciului de stare civilă, cu 11 zile calendaristice înainte de încheierea căsătoriei, termen în care se cuprind atât ziua când a fost făcută declaraţia de căsătorie cât şi ziua în care se oficiază căsătoria.
07. dovadă achitare taxă oficiere căsătorieîn cazul în care oficierea căsătoriei va avea loc sâmbata/duminica se va achita o taxă de 200 lei
STAREA CIVILĂ -TRANSCRIERE
TRANSCRIERE ACT CĂSĂTORIE
FormularObservatii
01.Certificatul de căsătorie original simplu/apostilat/supralegalizat ;extras multilingv eliberat de autoritățile din străinătate
02.Traducerea legalizată a certificatului de căsătorie
03.Certificatele de naștere ale soților
04.Actele de identitate ale soților
05.Declarația notarială a ambilor soți cu privire la numele de familie după încheierea căsătoriei, în cazul în care acesta nu este specificat în certificatul original;
06.Declarația soțului/soției, cetățean român dată în fața ofițerului de strare civilă sau în formă autentică dacă cererea de transcriere este depusă prin împuternicire cu procură specială, cu privire la faptul că nu mai există un alt act transcris sau reconstituit în registrele de stare civilă române;
07.Convenția matrimonială încheiată în străinătate simplă/apostilată/supralegalizată, original și traducere legalizată. În situația în care soții nu dețin așa ceva vor prezenta o declarație notarială privind legea aplicabilă regimului matrimonial; dacă legea aplicabilă este legea română, atunci trebuie precizat și regimul matrimonial ales;
08.Hotărârea de divorț sau certificatul de deces privind o eventuală căsătorie anterioară, dacă este cazul;
09. taxă transcriere
URBANISM
CERTIFICAT DE URBANISM
FormularObservatii
CERERE CERTIFICAT URBANISM
02.copie act identitate (PF), CUI (PJ)
03.copie după actul de proprietate/deținere a imobilului
04.pentru imobilele transcrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară - extras din planul cadastral de pe ortofotoplan și extras de carte funciară pentru informare actualizat la zi
05.pentru imobilele neînscrise în evidențele de cadastru și publicitate imobiliară, plan de încadrare în zona la una din scările 1:10.000, 1: 5000, 1: 2000, 1:1000 sau 1: 500, eliberat la cerere de către OCPI, cu evidențierea amplasamentului în cadrul zonei
06.dovada achitării taxei pentru obținerea Certificatului de urbanism (se calculează de către personalul de specialitate, în funcție de suprafață imobilului ce face obiectul actului solicitat).
URBANISM PRELUNGIREA VALABILITĂȚII CERTIFICATULUI DE URBANISM
Prelungirea valabilității CU
FormularObservatii
CERERE PRELUNGIRE CUPrelungirea termenului de valabilitate a certificatului de urbanism se poate face numai de către emitent, la cererea titularului formulată cu cel puţin 15 zile înaintea expirării acestuia, pentru o perioadă de timp de maximum 12 luni, după care, în mod obligatoriu, se emite un nou certificat de urbanism.
02. certificatul de urbanismORIGINAL
03. documentul de plată a taxei de eliberare a prelungirii valabilității CUcopie
URBANISM- AUTORIZAȚIE CONSTRUIRE/DESFIINȚARE
AUTORIZAȚIE DE CONSTRUIRE/DESFIINȚARE
FormularObservatii
CERERE AUTORIZATIE CONSTRUIRE/DESFIINTARE
02.Extras CF în original/în format electronic
03.Certificat de urbanism în copie însoțit de planșa vizată spre neschimbare
04. Act doveditor al titlului asupra imobilului care sa ii confere solicitantului dreptul de executie a lucrarilor de constructii
05.documentaţia tehnică - D.T. (conform conținut cadru prevăzut in Anexa 1 la Legea 50/1991);
06.avizele şi acordurile stabilite prin certificatul de urbanism, punctul de vedere al autorităţii competente pentru protecţia mediului şi, după caz, actul administrativ al acesteia;
07.studiile de specialitate, nota tehnică justificativă sau raportul de expertiză tehnică pentru lucrări de intervenţie la construcţii existente şi/sau raportul de audit Pagină 3 din 4 energetic pentru lucrări de intervenţie în vederea creşterii performanţei energetice la clădiri, solicitate prin certificatul de urbanism, în condiţiile legii, un exemplar;: În conformitate cu prevederile art.8, alin.2, din Lege, documentaţia pentru executarea lucrărilor de desfiinţare, are aceeaşi structură cu documentaţia pentru A.C. şi este considerată completă dacă cuprinde şi Certificatul de atestare fiscală privind valoarea de impozitare al imobilului ( în copie ).
08. Dovada O.A.R
09. taxa de emitere a autorizației de construire= 0.5% din valoarea declarată a lucrărilor – pt. locuire; 1% din valoarea declarată a lucrărilor pentru alte funcțiuni;
10. taxa de timbru de arhitectură0.05% din valoarea totală declarată a lucrărilor.(TAXA DE TIMBRU DE ARHITECTURĂ SE VA ACHITA, ÎN FUNCȚIE DE OPȚIUNEA PROIECTANTULUI, ÎN CONTUL Ordinului Arhitecților din România (banca BRD, cont RO09BRDE410SV58888334100) sau al Uniunii Arhitecților din România (banca BCR, cont RO67RNCB0285008435440011).